زندگی نامه شاعر جهانگیر عثمان پور اهل روستای رزاب
هــــــه ورامــــــان و ره زاوی(روســـــتــــای رزاب)
ســــلام پـــه ی وه تـــه نـــی،ســــلام پــــه ی ره زاوی،ســــلام پــــه ی هـــــه ورامــــانــــــی

 

وه هاره ن وه هار خال خاصان جه کو

منیچ  جه گوشه ی  شاران ره نجه رو

پیری به یه ک جار که له بچه م که رده ن

یاوناناش وه پای ماجه رای مه رده ن

 

به نام خدای مهربان

 

زندگی نامه شاعرجهانگیر عثمان پور

 

جهانگیر عثمان پور متخلص به(سائل)فرزند عبدالله سال1331 در روستای رزاب  چشم به جهان گشود و در میان خانواده ای نسبتآ فقیر و پر جمعیت  زندگی می کرد ایشان آخرین فرزند خانواده بودوسال1338وارد دبستان شد با علاقه ای فراوان در نهایت کمبود تا کلاس ششم قدیم تحصیل کردند در آن زمان فقر ایشان را بسوی شعر کشاند به دلیل عدم اقتدارمالی از تحصیل دست کشید وبه کارهای از قبیل کسابت مشغول شد جدایی پدر ومادر در سن پایین برایش دنیایی پر از زحمت وکمبود ساخت .

بعد از گذشت زمان در سال 1351و1352خدمت سربازی را به اتمام رساندوسپس با تلاش فراوان بعنوان خدمتگذار وارد اموزش وپرورش شدروزها کار وشبها درس به دلیل استعداد شایان بعد از6سال بعنوان آموزگار تغییر سمت داد او چنان به کسب علم ودانش علاقه داشت که در زمانی که خدمتگذاربودوزیر نظر مدیر آموزشگاه خدمت می کرد.

به مرور زمان ایشان مدیر آموزشگاه شد وهماه مدیر زیر نظر ایشان انجام وظیفه می کرد و اشعار ایشان به دو زبان کوردی سورانی وهورامی است در وصف طبیعت و عشق مجازی و حقیقی وحماسی شعر سروده است.

اما به دلایلی که یکی از آن اقتدار مالی میباشد موفق به چاپ آنها نشده است و ان شاالله در آینده ی نزدیک شاهد چاپ اشعار این شاعر برجسته باشیم.

از اشعار معروف این شاعر می توان به آثاری همچون:پیری و وه هار وشعر زیبای (په ی بانه کو حووزی)اشاره کرد که این آثار به زبان مادری شاعر(هورامی)می باشد.

فساحت و بلاغت ایشان قابل تقدبر است در محافل ومجالس ظاهر میشوندومستمعین را مجذوب خود میکنند در زمینه دینی آگاهی قابل توجهی دارند در زمان خدمت علاوه بر آموزگاری

مدیریت مدارس و مربی آموزش خانواده و فعالیت در صدا وسیما را داشته در امر حسابداری وکار با کامپیوتر در سالهای 70  نیز فعال بوده واکنون نیز مدت 10سال است بعنوان عضو در شورای حل اختلاف مریوان فعالیت می کنند.

علاقه وفعالیت ایشان در شعر کلاسیک است و علاقه ای به شعر نو ندارد ومخالف آنهم نیست بلکه جوانان را تشویق به شعر وادب می کنند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:, :: 1:51 :: نويسنده : دلشاد ره زاوي

درباره وبلاگ

سلام،سلام به همه شما دوستان گرامی:این وبلاگ قصد دارد شما رو با تاریخ و فرهنگ واداب ورسوم زندگی مردم روستا و همچنین طبیعت این روستا آشنا کند از اینکه ما رو قابل دانستید سپاس گذاریم
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان I,هورامان و ره زاوی(رزاب)  و آدرس razaW.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 30
بازدید ماه : 397
بازدید کل : 16362
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1



کد پیغام خوش آمدگویی